www.lifeguardusa.sk

Dominika´s summer Blog

Nápad odísť stráviť leto za veľkú mláku prišiel už v lete roku 2013. Celá nešťastná z toho, že si nemôžem nájsť žiadnu letnú brigádu ani len v Írsku u brata si tak sedím, kontrolujem Facebook a zrazu vidím fotky, ktoré kamarát pridával z USA. Okamžite ma tie fotky oslovili a to až na toľko, že som mu hneď písala a ťahala z neho informácie typu ako sa tam dostal, cez akú agentúru, koľko ho to všetko vyšlo… Netrvalo dlho a z mojej závisti nemenovanému kamarátovi sa stal sen. Zo začiatku mi nikto neveril. Všetci sa mi smiali keď som vravela, že som sa rozhodla ísť v lete robiť plavčíčku až do ďalekej Ameriky. Tí, ktorí ma dobre poznajú vedia, že keď si niečo zaumienim, idem si za tým. Toto nebola žiadna výnimka. Po pár mesiacoch hľadania spoločníkov sa to podarilo. Dňa 21.mája 2014 partia šiestich odvážnych dievčat, ktoré už nebavilo tráviť leto či už sedením doma alebo makaním v nejakej pofídernej práci za 2 eurá na hodinu vycestovala na 4 mesiace objavovať svet a plniť si svoje sny. Žiadna z nás sme netušili do čoho sme sa to vlastne pustili.

usa

V hlave plno myšlienok, obáv, túžob, prianí… Hneď po príchode všetok ten stres, obavy a strach z nás opadol. Vyšli sme z letiska a na našich tvárach nebolo vidieť nič iné len radosť, šťastie a úsmev od ucha k uchu. Nasledoval príchod do apartmánu. Menší bytík, ktorému nič nechýbalo. Asi tak po pol hodine sme boli vybalené a pripravené ísť a objavovať aspoň blízke okolie. Lokalita kde sme bývali bola výborná. Mali sme to blízko do obchodov či už s potravinami alebo s oblečením, tak isto do práčovne, na bazény atď. Druhý deň pobytu v USA prišla na náš apartmán naša supervízorka. Predstavila sa nám a hneď nás rozdelila kto, kde, s kým a na akom bazéne bude robievať. Vysvetľovanie chodu bazénov, chémií bazénov, filtračných systémov a podobných vecí nám zabralo jeden deň no a na ten ďalší sme už nastupovali v plavčíčkych uniformách do práce. Robiť plavčíka je robota, v ktorej sa človek nudí, ale aj nenudí, spoznáva dobrých, ale aj o čosi horších ľudí. Zážitkov od bazéna sa za 3 mesiace práce nazbieralo neúrekom. Ja osobne som vychytala single-guard pool takže som tam celé dni bola sama. A to doslova. Menší bazén, na ktorý keď sa pošťastilo prišlo za celý deň asi tak 5 ľudí. Moja pracovná doba vyzerala asi takto: ráno som prišla, povykladala von všetky potrebné veci ako lekárničku, krabičku s prípravkami na testovanie chlóru a pH vo vode a podobne. Hneď po tom som sa prezliekla do plaviek a celý deň som počúvala hudbu, opaľovala sa, plávala, volala s kamarátkami cez bazénovú pevnú linku, sem-tam som si zbehla do office pri bazéne po kávu a podobne. Niekedy to bola ukrutná nuda. Mojím šťastím v tomto nešťastí však boli chalani zo Slovenska, ktorí boli ubytovaný v rezorte, ktorému som robila plavčíčku. Keď mi bolo smutno, prišli ma rozveseliť. Keď som bola hladná, doniesli mi niečo pod zub. Mala som sa v podstate výborne! ☺

usa1

Po troj-mesačnej „drine“ prišlo na rad dlho očakávané a ešte dlhšie plánované cestovanie. Šesť dievčat pohromade a dohodnúť sa? Nebyť chlapskej ruky z vedľajšieho apartmánu (áno, tiež plavčíci a tiež Slováci) tak sa asi nikdy nedohodneme. Celé leto sme boli ubytované v meste Alexandria, štát Virginia. Bolo to asi tak 20 minút metrom od Washingtonu, D. C. Tým chcem povedať, že Washington sme počas leta navštívili aspoň 5krát. Je to krásne mesto, kde je naozaj čo obzerať. Najlepšie na tom je, že všetky „atrakcie“ sú zdarma. A tak sme navštívili asi 4 múzeá, vrátane tých, kde sa natáčal film „Noc v múzeu“, videli sme Lincolnov ale aj Jeffersonov memorial a tak isto sme boli pozrieť aj Monument. Zo spodu, ale aj z hora.
Prišiel siedmy september a vyvrcholenie nášho leta sa mohlo začať. Odštartovali sme to odletom do Miami, kde sme noc strávili na letisku. Keďže sme leteli až večer, povedali sme si, že je zbytočné riešiť nejaké ubytovanie a že jednu noc predsa zvládneme na letisku a na druhý deň nás aj tak čaká cesta na cruise. To sme však ešte nevedeli aká zima na tom letisku bude. Keď sa chystáte na cruise, ktorý smeruje na Karibské ostrovy vaša batožina obsahuje len letné veci, v najlepšom prípade nejaký tenký svetrík, pre istotu. Mysleli sme si, že na tom letisku do rána zamrzneme. Čert to ber, vybrali sme sa vonku a noc sme strávili na lavičkách pred letiskom. Doslova ako také pravítka sme sa tam poukladali a prespali sme noc tam. Vypustili sme z hlavy strach, žeby nás niekto mohol okradnúť a spokojne sme spali. 😀 Ráno po prebudení sme sa vybrali ulicami Miami hľadať tú správnu cestu do prístavu veľkých lodí, tzv. Cruise. Tá cesta bola dlhá ale zároveň aj plná srandy. Už cestou z letiska sme si všimli, že nejaká partia chalanov hovoriacich po slovensky ide stále tým istým smerom ako my. Neskôr sme sa aj dali do reči a po zistení, že ideme na ten istý cruise sa z nás stali kamoši a naša partia slovákov sa rozrástla o štyroch nových členov. ☺

Keď sme konečne dorazili do prístavu boli sme už úplne vyčerpaní z tej horúčavy a z tej dlhej cesty. Sadli sme si na obrubník a zrazu pri nás zastalo policajné auto. Policajt stiahol okienko a upozornil nás aby sme nesedeli na kraji, pretože to môže byť nebezpečné. Potom sa nás pýtal kam ideme. Keď sme mu oznámili, že naša loď odchádza z terminálu E ponúkol sa nám, že nás tam všetkých aj s batožinou odvezie lebo terminál E je ešte ďaleko. Jazda v americkom policajnom aute bol jeden z najlepších zážitkov vôbec. 😀 A tak sa náš cruise začal úplne dokonale ☺ Párty na lodi hneď ako sme nastúpili, bazény, vírivky pod holým nebom, casíno, diskotéky a všetko na čo si len spomeniete. Cruise bola jednoznačne najlepšia časť nášho cestovania. A Karibské ostrovy? To je jednoducho raj na Zemi!

usa2

Málo kto si môže povedať, že pil drink z kokosového orechu priamo na Bahamách ☺ Alebo že videl skákajúce delfíny cestou do prístavu. Alebo, že dostal v bare na Bahamách od čašníka cent pre šťastie 😀 Tieto a rôzne iné maličkosti mi vyčarili úsmev na tvári. Na cruise sme boli len pár dní, no zato pár fantastických dní a hneď po tom nasledoval výlet do „veľkého jablka“ alebo inak, do New Yorku. Už len pri napísaní názvu mesta sa mi v hlave odohráva pesníčka od Franka Sinatru-New York. So spomienkou na celé úžasné leto, teda lepšie povedané, najlepšie aké som zatiaľ zažila mi behajú po tele zimomriavky a do očí sa mi tlačia slzy. Cruise nastavil latku naozaj vysoko a tak musím povedať, že som si New York asi neužila až tak akoby som chcela. Samozrejme, napriek tomu to bol výborný výlet. Rezervovať si izbu pre štyroch a byť tam siedmy to je také slovenské. 😀 Nuž, snažili sme sa šetriť kde sa dalo a aspoň nám bolo veselo. Už vieme, ako sa cítia sardinky v konzerve 😀
Na to, že sme boli v USA prvý rok a mali sme totálny chaos z toho kde, kedy a ako cestovať tak si myslím, že sme to zvládli na výbornú a aj sme toho dosť videli. Spomínaný Washington, Ocean City, Philadeplhia, Miami, Bahamy, New York.

usa3

Moja túžba objavovať svet a hlavne precestovať Ameriku sa po tejto skúsenosti minimálne zdvojnásobila a tak som pevne rozhodnutá ísť stráviť aj leto 2015 do Ameriky! Eufória už len keď pomyslím na Ameriku. Ako u každej baby aj u mňa bola nákupná horúčka na mieste samozrejme. A keď sa ma niekto pýta koľko som si priniesla domov peňazí tak bez hanby odpoviem, že žiadne. Žiadne peniaze nevyvážia tie zážitky, skúsenosti, priateľstvá ani lásky, ktorými si počas leta prejdete.
Na záver môžem povedať už len toľko, že ÍSŤ PLAVČÍKOVAŤ DO USA BOLO TO NAJLEPŠIE ČO SOM MOHLA UROBIŤ! ☺